Rok szkolny 2021/2022

Wycieczka na Basztę i do Gospodarstwa Agroturystycznego „Wiśniowy Gaj”

W  ostatnim  tygodniu  czerwca  odbyła  się  wycieczka  dla  przedszkolaków  do  Gospodarstwa Agroturystycznego w Kobyłczynie.

Po drodze zatrzymaliśmy się, by zwiedzić Basztę w Czchowie i podziwiać piękne widoki Doliny Dunajca z wysokości zamkowego dziedzińca. Po zejściu ze wzgórza  spędziliśmy chwilę na zabawie, korzystając z urządzeń ogrodowych i sieci wspinaczkowych.

Następnie udaliśmy się w dalszą podróż – po kilkunastu minutach byliśmy na miejscu, gdzie wyszła nam naprzeciw Pani Agnieszka oraz jej wierny  przyjaciel pies. W Gospodarstwie „Wiśniowy Gaj” czas bardzo szybko płynął na zabawie przeplatanej zajęciami edukacyjnymi. Dzieci wraz z wychowawczyniami samodzielnie zrobiły pyszne ciasto drożdżowe, które przywieźliśmy do przedszkola, by na drugi dzień poczęstować nim nowo przybyłe na „dzień otwarty” dzieci. Przedszkolaki nauczyły się również, jak profesjonalnie  przygotować  ognisko, by można je było zapalić od przysłowiowej „pierwszej zapałki”, na którym upieczono tradycyjne ziemniaczki. Przy ognisku nie mogło zabraknąć śpiewu. Nasza Rita z grupy maluszków– zaintonowała „Płonie ognisko” , piosenkę, która nauczyła ją babcia. Na dzieci czekały też inne atrakcje: jazda na kucyku, dmuchana zjeżdżalnia oraz… dojrzałe czereśnie, które można  było  zrywać  prosto  z  drzewa.  Wiele  radości  dostarczyły  dzieciom zabawy na urządzeniach ogrodowych i w piaskownicy, ale dla miłośników zwierząt największą przyjemnością było przytulanie puszystych króliczków. Po emocjonujących zajęciach i zabawach czekał na nas pyszny obiadek.

W gospodarstwie Pani Agnieszki czuliśmy się jak u babciu w domu i z pewnością wrócimy tam za rok.