„ W trosce o rozwój czytelnictwa”

      II półrocze roku szkolnego 2018/19 obfitowało w konkursy i akcje czytelnicze.  Wszystko po to, żeby młodego i starszego czytelnika zachęcić do sięgnięcia i przeczytania książki. W ten sposób starano się przede wszystkim kształtować w uczniach nawyk systematycznego czytania, ale również promowano bibliotekę szkolną i jej zasoby.
      Dla młodszych przygotowano konkurs związany ze znajomością bajek i baśni. Należało odgadnąć, z jaką bajką lub baśnią związany jest rekwizyt przedstawiony na obrazku i zamieszczony w holu przed pokojem nauczycielskim. W każdy wtorek marca pojawiał się nowy obrazek, a uczniowie pilnie śledzili pojawiające się obrazki z rekwizytami i udzielali poprawnych odpowiedzi, wrzucając wypełnione kupony do skarbonek.
     Dla  uczniów  z  klas  IV – VI  przygotowano  konkurs  o  wyższym  stopniu  trudności.  Przez  cały  marzec  ukazywały się plansze z wywieszonym cytatem pochodzącym z lektur szkolnych lub literatury pięknej. Zadaniem konkursowym było odgadnięcie,  z  jakiej  książki  pochodzi  cytat  oraz  kto  jest  jej  autorem.  Biorący udział w konkursie na ogół nie mieli trudności z udzieleniem prawidłowej odpowiedzi.
    Dla  najstarszych  uczniów  naszej  szkoły  przygotowano  inną  formę  zachęcającą  do  czytania  –  „Randkę  w  ciemno
z książką”
. Nauczyciele przynieśli z domowych biblioteczek książki, do których przeczytania chcieli zachęcić młodzież. Opatrzyli je krótkimi notkami dotyczącymi autora i zawartej treści. Tak pięknie opakowane w formie prezentu książki czekały na tych,  którzy  umówią  się  z  nimi  na  randkę,  czyli  kilka  wieczorów  spędzą  w towarzystwie wartościowej książki, zapoznając się z jej treścią. Szkoda, że tak nieliczna grupa uczniów skorzystała z tej propozycji. Mam nadzieję, że jednak znajdą się jeszcze chętni, którzy sięgną po książkę.
                                                                                                                                                      Oprac. Marta Adamczyk