Miś – przyjaciel dzieci

    25 listopada przypada Dzień Pluszowego Misia. Ten dzień cieszy najbardziej najmłodsze dzieci i jest okazją do wspólnej, radosnej zabawy. Nie inaczej było i w tym roku. I choć ze względu na czas pandemii przedszkolaki i dzieci oddziału przedszkolnego nie przyniosły do biblioteki swoich ulubionych misiów, to przygotowane dla nich atrakcje sprawiły, że miło spędziły czas.
   Obchody Dnia Pluszowego Misia w bibliotece szkolnej dla każdej z grup rozpoczęły się wspólnym tańcem w takt  piosenki „Jadą, jadą misie”. Następnie dzieci obejrzały film przybliżający im historię misia Teddy ’ego. Przypomniały sobie imiona misiów, będących bohaterami książek oraz filmów dla dzieci. Dowiedziały się również,  jak żyją prawdziwe niedźwiedzie w ich naturalnym środowisku.
Po tej porcji wiedzy przyszedł czas na wspólną zabawę. Dzieci brały udział w wielu konkurencjach, w których musiały się wykazać sprawnością manualną, spostrzegawczością, umiejętnością liczenia. Najwięcej radości sprawiła dzieciom konkurencja „sprawne łapki”. Dzieci w odpowiednim czasie przekładały do drugiego pudełka drobne przedmioty, tj. guziki i patyczki. Trudność polegała na tym, że miały na rączkach jednorazowe woreczki śniadaniowe. Wiele emocji dostarczyło dzieciom zadanie „ z łyżeczką po miodek”. Wybrane do tego zadania dzieci, trzymając na łyżce piłeczkę pingpongową, niosły ją uważnie, aż do pszczółki Mai, z prośbą o łyżkę miodu dla głodnego misia.
Nie zabrakło zadań i zagadek wzbogacających wiedzę dzieci z zakresu znajomości postaci z bajek i baśni. Dzieci bez trudności wykonały zadania polegające na połączeniu w pary postaci z danej bajki oraz  dopasowaniu konturów postaci i przedmiotów do ilustracji wybranej bajki.
Umiejętnością liczenia wykazały się w ostatniej konkurencji: „cyferki – klamerki”, „matematyka z misiem”, „wylecz chorego misia”.
    Za udział w zabawie dzieci otrzymały „Medal Przyjaciela Pluszowego Misia”. Każda grupa stanęła do wspólnego pamiątkowego zdjęcia z  bibliotekarzem, który na czas spotkania zamienił się w pluszowego misia.  Dzieci otrzymały również obrazek z misiem, który  miały pokolorować podczas zajęć z wychowawcą.

                                                                                                                                 Oprac. Marta Adamczyk