Wycieczka do Wrocławia

Czwarte pod względem liczby ludności miasto w Polsce, liczące prawie 640 tysięcy mieszkańców. Stolica Dolnego Śląska, jedno z najprężniej rozwijających się miast w Polsce, ośrodek kulturalny, naukowy, sportowy i biznesowy – Wrocław był celem dwudniowej  wycieczki uczniów klas V, VI i VII naszej szkoły w dniach 11-12 czerwca.

Po pięciogodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do niecierpliwie wyczekiwanego Wrocławia. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie miasta z panią przewodnik, która oprowadziła nas po Ostrowie Tumskim – najstarszej dzielnicy. Spacerowaliśmy po Placu Kościelnym, Placu Katedralnym oraz przez Most Miłości. Całość tej części wycieczki urozmaicała nam zabawa w poszukiwanie krasnali, które są znakiem rozpoznawalnym tego miasta. Następnym punktem wycieczki był seans w Panoramie Racławickiej. Przez pół godziny podziwialiśmy ogromne malowidło  o wymiarach 15×114 metrów . Ów obraz w niezwykle realistyczny sposób przedstawiał bitwę pod Racławicami. Powstał w XIX wieku z inicjatywy Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Po pysznym obiedzie w Starym Klasztorze kontynuowaliśmy naszą przygodę w Hydropolis, gdzie analizowaliśmy różnorodne technologie i rozmaicie ukazane zachowania wody. Podsumowaniem całego dnia było wieczorne wyjście do centrum, gdzie oglądaliśmy wrocławskie uliczki, rynek oraz panoramę miasta.

Drugiego dnia, głodni kolejnych wrażeń z samego rana wyruszyliśmy aby podziwiać jedną z najbardziej wyczekiwanych atrakcji naszego wyjazdu – wyjazd na punkt widokowy Sky Tower, czyli najwyższy budynek w Polsce. Cudowny widok miasta z 49 piętra przerósł nasze oczekiwania. Miasto z tej perspektywy wyglądało zupełnie inaczej. Kolejnym punktem był spacer po Ogrodzie Japońskim, który przybliżył nam oryginalną przyrodę Wschodu. Podziwialiśmy pokaz fontanny multimedialnej przy Hali Stulecia, który wywarł na nas ogromne wrażenie. Następnie udaliśmy się do Afrykarium, gdzie podziwialiśmy zwierzęta Afryki z każdej części tego kontynentu oraz  do Zoo, które prezentuje ponad 1100 gatunków zwierząt. Wrocławskie zoo jest najstarszą tego typu placówką w Polsce. Można tam spotkać okazy z różnych stron świata.

W godzinach wieczornych szczęśliwa i pozytywnie zmęczona szkolna grupa turystów z głowami pełnymi niezapomnianych wrażeń oraz pozytywną energią wróciła do domu.