Szkolne dni profilaktyki
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Archiwum
- Pabijan_R
- Odsłony: 1529
21 – 23 marca 2016r. obchodziliśmy w Zespole Szkół i Przedszkola w Lewniowej SZKOLNE DNI PROFILAKTYKI. Ich głównym celem była popularyzacja idei profilaktyki w szkole, propagowanie zdrowego stylu życia, uświadomienie szkodliwości używek, podkreślenie wartości przyjaźni oraz przeciwdziałanie agresji.
W ramach tych dni klasy I – III wzięły udział w grach i zawodach sportowych ph. „Bieg po zdrowie”. Uczniowie wykonywali ponadto klasowe plakaty ph. „Złe nawyki i nałogi niech opuszczą nasze progi”, układali rymowanki, hasła, slogany mówiące o szkodliwości nałogów. Gimnazjaliści przygotowali natomiast gazetkę informacyjną dotyczącą profilaktyki HPV.
Uczniowie klasy V i VI przygotowali przedstawienie profilaktyczne pt. „O Michasi, która szukała przyjaciela”, podejmujące temat przeciwdziałania agresji oraz podkreślające rolę i wartość przyjaźni w naszym życiu. Po obejrzeniu występu wszyscy uczniowie wzięli udział w warsztatach dotyczących wspierania osób niepełnosprawnych prowadzonych przez przedstawicieli Fundacji Aktywnej Rehabilitacji FAR.
Zwieńczeniem Szkolnych Dni Profilaktyki były dwa konkursy, które odbyły się we środę 23 marca. Przedszkolaki wzięły udział w Konkursie Piosenki Przedszkolnej i choć wszystkie dzieci zaprezentowały się znakomicie, to jury musiało wyłonić trzech zwycięzców, którzy reprezentować będą Lewniową w Gminnym Przeglądzie Piosenki Przedszkolnej. Największymi zdolnościami wokalnymi wykazali się: Ania Ząbkowska w piosence „Puszek Okruszek”, Wiktoria Malinowska w piosence „Mam fryzurę na cebulę” oraz Julia Wach, która brawurowo wykonała utwór „Zuzia, lalka nieduża”.
Uczniowie klas I – VI uczestniczyli natomiast w szkolnym konkursie pięknego czytania ph. „Każdemu sercu bliska – ochrona środowiska”. Miał on na celu głównie: kształcenie umiejętności płynnego pięknego czytania, rozwijanie wrażliwości na prozę i poezję oraz umiejętności odbioru dzieł literackich, kształtowanie postawy kompetentnego i świadomego odbiorcy tekstu literackiego oraz uświadomienie dzieciom konieczności troski o środowisko naturalne.
Wszyscy uczestnicy z wielkim zaangażowaniem przygotowywali się do udziału w tym konkursie ale komisja musiała wyłonić tych najlepszych.
Kategoria kl. I – III:
I miejsce – Magdalena Cecuga kl. III
II miejsce – Michał Górak kl. I, Weronika Zapiór kl. III
III miejsce – Paweł Gnela kl. III
Kategoria kl. IV – VI:
I miejsce – Magdalena Gagatek kl. IV
II miejsce – Martyna Kurzydło kl. IV, Kacper Adamik kl. IV
III miejsce – Amelia Dzięgiel kl. IV.
Opr. Marta Mikołajek